söndag 14 augusti 2011

Ny termin, nya möjligheter!

Nu i veckan smäller det, och jag sitter här och försöker vara lite kreativ... Ett av mina "problem" är att de nya eleverna, och de av mina grupper som ännu inte har fått 1-1-datorer inte får dem förrän om en månad. Egentligen är det inget problem... de behöver lära känna varandra och det är en himla massa grejer som vi behöver göra först i alla fall, men man vill ju liksom igång!

Nu har jag kikat lite på Voicethread. Det ska jag pröva i år har jag tänkt.... Om det blir genom Yacapaca (eftersom man kan bädda in en rösttråd där) eller självständigt, det får vi se.



Jag ska fortsätta att jobba med Yacapaca och utveckla fler resurser. Det finns ju en hel del redan inlagt i andra ämnen och jag kan känna att man kanske skulle kunna översätta flera av dem. Det här är en av dem.

Och som alltid är det lite nervöst att möta de nya....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar