fredag 30 augusti 2013

Vilken vecka!

The World of Wordcraft har rullat igång. Eleverna har fått sitt första uppdrag och de första minuspoängen delades ut för sen ankomst igår. På dagens svensk-lektion jobbades det oerhört koncentrerat FAST det var fredag eftermiddag. Några av eleverna skapade konton och testade Zondle.com. De tyckte att det var lite coolt att jag kunde se vad de gjorde och att de gjorde när de knappat in klasskoden. Zondle är inte helt intuitivt, måste jag säga, men möjligheterna verkar super. Jag tror att eleverna skaffar sig koll på det betydligt snabbare än jag gör...

Fredrik har hjälpt mig med all grafik och varit en fantastisk idébollare. Det har varit så kul att jobba ihop med honom igen.

Förra torsdagen fick jag veta att jag blivit utvald av Edmodo att bli en av deras "ambassadörer", dvs "ett vänligt ord och support till supporten". Jag hade skickat in en ansökan på skoj och fick ett jättetrevligt mejl där det visade sig att de kollat upp vad jag pysslat med i grupper och forum. Så i tisdags var jag på en introduktions-konferens med personer från bl a Indien, USA, Singapore. I onsdags skrev jag mitt första supportinlägg som ambassadör och snart får jag en "knapp" i min profil :) Jag är fortfarande barnsligt förtjust i Edmodos knappar. Det är väl scouten i mig.

I onsdagskväll så fick jag också veta att jag stod på Guldäpplets lista över nominerade och hjärtat nästan hoppade ur bröstet på mig! Såååå stolt är jag!!! Mitt namn på samma lista som Malin Broberg och Katarina Lycken Rüter! Och många andra känningar! Jag trodde inte riktigt på det innan jag fick ett mejl som bekräftade och bjöd in till Skolforum och prisutdelningen.

Idag blev mitt gästblogg-inlägg publicerat på Baker's BOYD. Kate kontaktade mig efter EdmodoCon där vi hade kontakt på Twitter och frågade om jag ville skriva ner mina reflektioner och det blev ett kåserande blogginlägg, mest om den fantastiska möjligheten att vara på fortbildning tillsammans med folk från hela världen och samtidigt kunna äta middag med familjen.

Nu tänker jag glida in i helgen med spaghetti och köttfärssås, ett glas rött vin eller två samt trevlig samvaro med familjen som ju utökats med en "lånedotter" från Vancouver. Det är intressant att följa hennes reflektioner över den svenska skolan! Jag återkommer säkert till detta...





1 kommentar: