söndag 19 december 2010

Mera Google!

När jag utforskade det förra tipset, snubblade jag på en rekommendation om den här lilla gadgeten:



Och eftersom jag redan publicerar elevernas gloslistor i deras kalender så blir det inte så mycket extra jobb: För att skapa den här lilla övningen kopierade och klistrade jag in en lista från kalendern i ett google-kalkylblad, infogade gadgeten Word Study i dokumetet, valde att publicera gadgeten och då kan jag antingen kopiera in koden eller publicera den på nätet och skicka länken till eleverna.



Vill man göra det knepigt kan man låta Google plocka ut bilder att använda som ledtrådar, eller om man är lat kan man låta Google översätta åt en. Så himla enkelt att eleverna kan göra det själva, om de har Google-konton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar