torsdag 9 september 2010

Plats för skratt

Meddelandet på internkonferensen förbryllade mig något: "Kan vi inte ha en liten basic-utbildning i Word?"
Hmmmm, om några veckor är det meningen att en stor grupp av lärarna ska börja arbeta i Mac. Det kändes lite feltajmat liksom. Vid fikat fick jag tillfälle att ställa frågan varför en basic-utbildning i Word?
-Jo, men en av kollegorna är så himla duktig på att bygga formatmallar och göra JÄTTESNYGGA dokument och så. Det hade varit så kul att kunna göra.
Jag hade datorn i knät och öppnade Pages, arkiv, öppna nytt...
-Fast kolla här, sa jag.
IT-samordnar'n var snabb med mobilkameran, och den käraste kollegans min var bara obetalbar!

Det är klart att vi kan ha en AVANCERAD vidareutbildning i Word. Det är ett mycket bra program. Men jag tar gärna genvägar....

Älskade Elisabeth, du äääääär så bäst!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar