onsdag 5 januari 2011

Den som söker, den finner ... ibland annat intressant!

Skulle ta mig i kragen och göra en Voki som ska instruera mina elever när jag är borta, och hittade på sidan en länk till en film som ingår i en serie från Brittiska Teacher TV. Sidan har massor av intressanta saker, men mycket av det kan man som svensk lärare inte använda. De filmer som riktar sig till lärare är dock öppna att titta på och inspireras av.

Även om innehållet oftast riktar sig till lärare på grundskolenivå finns det mycket matnyttigt, om man tänker en runda till.
Jag har valt att länka till IT-serien, men det finns även filmer om classroom management, NPF och annat.

2 kommentarer:

  1. Bra idéer du ger oss!
    Ska bli kul att träffas på BETT resan med Falkenbergs kommun, såg att du stod på deltagarresan. Jag jobbar på Apelskolan, vi ses. Bodil Samuelsson

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, man snubblar på mycket på nätet som är för bra för att inte undersökas vidare :) Ska bli kul att träffa dig!

    SvaraRadera